مراحل تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد رهگیری برای درگاه پرداخت آنلاین

زمان حدودی مطالعه: 2 دقیقه

همانطور که می‌دانید دریافت کد رهگیری مالیاتی برای متقاضیان دریافت کارتخوان و کسب وکارهای اینترنتی از تاریخ 1 بهمن ماه 1399 اجباری شده. یعنی اگر قصد گرفتن کارتخوان یا درگاه پرداخت دارید اول باید کد رهگیری مالیاتی دریافت کنید.

همچنین افرادی که قبل از این تاریخ از سرویس‌ها و خدمات درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده می کردند، تا ابلاغ اطلاعیه جدید از سمت شاپرک می‌توانند به فعالیت‌های خود طبق روال قبلی ادامه دهند.

لازم به ذکر است، همه‌ی مراحلی که برای تشکیل پرونده انجام می‌شود بصورت آنلاین و کاملا رایگان است.

برای دریافت کد مالیاتی می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

۱. پیش ثبت‌نام الکترونیکی
مودیان مالیاتی موظفند با مراجعه به وب‌سایت سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به وارد کردن اطلاعات اولیه‌ی فعالیت اقتصادی خود، اقدام کنند. این اطلاعات به صورت سیستمی بررسی می‌شوند و با تایید نهایی آن‌ها، کدرهگیری ده رقمی به شماره همراهی که در سامانه وارد شده است، پیامک می‌شود.

پس از صحت‌سنجی اطلاعات وارد شده، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای مودی ارسال خواهد شد که در تمام عملیات‌های الکترونیک مالیاتی، استفاده می‌شود.

در نظر داشته باشید جهت فعال شدن درگاه پرداخت توسط سامانه شاپرک، می‌بایست اطلاعات کد پستی، شماره تلفن ثابت، کد ملی و تاریخ تولد وارد شده در حساب کاربری شما در درگاه های پرداخت (زرین پال، پی پینگ و…) مطابق با اطلاعات ثبت شده هنگام دریافت کد مالیاتی باشد.
چنانچه حتی یکی از این موارد مشابه نباشد، ترمینال شما توسط سامانه شاپرک تایید نخواهد شد.

 

۲. ثبت‌نام الکترونیکی
برای ورود به سامانه و درج اطلاعات تکمیلی درباره‌ی بنگاه اقتصادی (از جمله اعضا، شعب، نمایندگی ها و …) از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی در مرحله‌ی قبل، استفاده می‌شود.

 

۳. راستی‌آزمایی اطلاعات مودیان
پس از انجام موفقیت‌آمیز مراحل ثبت نام و انجام بررسی‌های لازم و استعلام از منابع مختلف توسط سازمان مالیاتی، پرونده‌ی مودی در حالت «ثبت‌نام کامل» قرار می‌گیرد.

 

۴. مرحله نهایی
در مرحله‌ی پایانی و تایید همه‌ی اطلاعات از سمت سازمان امورمالیاتی، وضعیت نهایی ۴۵ برای کاربر تثبیت شده و می‌تواند از تمام خدمات پرتال استفاده کند.

افراد متقاضی دریافت درگاه پرداخت واسط می‌توانند با داشتن کد مالیاتی، درخواست خود را با پرداخت‌یارها مطرح و از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است که “شماره پیگیری ثبت نام”و “کد رهگیری” همان کد مالیاتی مدنظر است که برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین و یا دستگاه پوز باید ارائه شود.

پست‌های مرتبط